قبلی
فونت فارسی

افزودن فونت فارسی به نرم افزار SPSS

هنگام استفاده و کار با نرم‌افزار SPSS گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌خواهیم از فونت‌های فارسی استفاده کنیم. این مطلب در رسم نمودارها و گراف‌ها، بیشتر دیده می‌شود.

اگر نرم‌افزار SPSS نصب شده ما دارای فونت‌های فارسی باشد، خب، خیلی ساده این کار انجام می‌شود. اما موضوع این است که اگر SPSS نصب شده بر روی سیستم ما فونت‌های فارسی را نداشته باشد، چه کاری انجام دهیم؟

اصولاً سوال بهتر این است که نرم افزار SPSS ما از چه فونت‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال خیلی ساده به محل نصب نرم‌افزار بروید. معمولاً محل نصب در درایو C و مسیر زیر قرار دارد. به عنوان مثال من ورژن 26 نرم‌افزار SPSS را بر روی سیستم خود نصب کرده‌ام.

26/C:/Program Files/ IBM/ SPSS/ Statistics

 

در این مسیر پوشه و Folder ای با نام Fonts قرار دارد. خود این پوشه معمولا در داخل پوشه JRE و پس از آن lib قرار دارد. بنابراین برای یافتن پوشه Fonts باید مسیر زیر را بروید.

C:/Program Files/ IBM/ SPSS/ Statistics/ 26/ JRE/ lib/ fonts

 

البته به این نکته توجه کنید که امکان دارد این مسیر در سیستم عامل شما متفاوت باشد.

با این حال نکته مهم این است که در محل نصب نرم‌افزار SPSS پوشه Fonts را پیدا کنید. البته خیلی ساده با استفاده از Search سیستم عامل خودتان نیز می‌توانید این پوشه را بیابید.

پوشه Fonts در محل نصب نرم‌افزار SPSS

 

این پوشه را باز کنید و فونت‌های قرار داده شده در آن را مشاهده کنید. چنانچه می‌خواهید نرم‌افزار SPSS شما از فونت‌های فارسی نیز پشتیبانی کند و آن‌ها را بخواند، خیلی ساده در این‌جا انواع فونت‌های فارسی را کپی کنید.

فونت‌های فارسی را نیز می‌توانید یا از اینترنت دانلود کنید و یا این‌که از سیستم عامل خودتان آن‌ها را دریافت کنید. معمولاً فونت‌های سیستم عامل در مسیر زیر هر کامپیوتری قرار دارند.

C:/Windows/ Fonts

 

چگونه به این مقاله رفرنس دهیم

GraphPad Statistics (2021). Add Persian font to SPSS software. Statistical tutorials and software guides. Retrieved Month, Day, Yearfrom https://graphpad.ir/spss-font/.php

For example, if you viewed this guide on 12th January 2022, you would use the following reference

GraphPad Statistics (2021). Add Persian font to SPSS software. Statistical tutorials and software guides. Retrieved January, 12, 2022, from https://graphpad.ir/spss-font/.php

ارایه خدمات تحلیل و مشاوره آماری

گراف پد برای شما خدمات مشاوره و انجام انواع تحلیل‌های آماری را ارایه می‌دهد. جهت دریافت نکات بیشتر بهتر است با ما تماس بگیرید.

    گراف پد جمعی از رتبه‌های برتر آزمون دکترا آمار دانشگاه‌های ایران | برجسته در موسسه بین‌المللی تحقیقات | دارای نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران و مجوز رسمی ثبت به شماره ۴۱۸۸۱ و شناسه ملی ۱۴۰۰۶۸۳۲۳۱۹